
Echte originele campagnes in winkels
Het klinkt typisch, en ja het kost geld, maar met creativiteit kan je vandaag de dag nog steeds het verschil maken. Sommige firma's gebruiken daarom choquerende beelden en campagnes. Maar om echt herinnerd te worden door je doelpubliek hoef je zover niet eens te gaan. Het is een kwestie van conceptueel denken. En het zoeken van een evenwicht tussen woord en beeld. Waar deze twee facetten van reclame elkaar aanvullen, kan iets zeer moois worden gecreëerd.
De gevaren
Het grote nadeel van reclame bij kleinere winkels, is de valstrikken die het met zich meebrengt. Zo weten handelaars niet waar te beginnen. Laat staan met welke middelen. Wat doen ze? Ze maken een Facebook-pagina aan voor hun zaak. Zo zullen er wel weer wat klanten de winkel binnenstromen. Allemaal dankzij Facebook, het gratis reclamemiddel! Wie dit gelooft, zou wel eens aan het korte eind kunnen trekken. Want gratis reclame? Dat bestaat niet.

Wandelende reclame
Vroeger bestond publiciteit bijna uitsluitend aan mond-tot-mondreclame. Maar ook vandaag is dit een onmisbaar publiciteitsmiddel. Je klanten? Die zijn als het ware wandelende reclame voor jouw zaak. Daarom is het dan ook een noodzaak om je bedrijf van enige klantvriendelijkheid te voorzien. Je zou ervan verschieten hoe snel een negatieve ervaring de ronde doet.
Standalone of toch 'together'?
Reclame in de winkels als losstaande publiciteit? Kan altijd werken. Op het moment zelf zal je met je "50 % korting" stickers heel wat klanten naar je zaak kunnen lokken. Nog sterker wordt je reclame pas wanneer je het combineert met andere media. Zoals online advertenties. Of een wedstrijd. Indien je een leuk idee vindt, kan het zelfs je naamsbekendheid vergroten op langere termijn. Als dit voor jou hét van het lijkt, moet je misschien naar een reclamebureau stappen. Meer weten over deze online toestanden? Bezoek dan als de bliksem mijn pagina over online reclame.