online reclame

Van offline naar online: online reclame voor je product

Op deze paginaverklapte ik al enkele dingen over online reclame. Of hoe je offline publiciteit ook online een verhaal moet krijgen. Maar hoe doe je dit? En vooral: hoe begin je eraan?

Jouw website als visitekaartje

Het online gebeuren van jouw bedrijf begint bij een website. Er zijn nog steeds bedrijven van de oude stempel die geloven dat een website overbodig is. Trap niet in deze val, want jouw website is het visitekaartje van je bedrijf. Een online drager van je imago, je digitale drukwerk so to speak. Een degelijke website zal bepalen of je potentiële klant al dan niet producten en diensten zal afnemen bij jou. Deze kans wil je toch niet aan jou laten voorbijgaan? Weet wel dat het niet zomaar draait om het op poten zetten van een kleine website. Hier en daar wat fotootjes en 2 blokjes tekst. Nee; jouw website moet slimme content bevatten. Inhoud die de bezoeker steevast weet te boeien.

online seo

SEO & SEA

Heb jij ooit al gehoord van SEA en SEO? Deze begrippen zijn acroniemen voor Search Engine Advertising en Search Engine Optimisation. Sommige nitwitten gebruiken deze termen door elkaar. Want het is soms nogal verwarrend. SEO is gericht op het optimaliseren van de website van je bedrijf. Op deze manier kan je een hoge positie verwerven in de organische zoekresultaten op zoekmachinewebsites zoals Google. SEA staat voor het plaatsen van advertenties op zoekmachines. Je kent het wel, die gesponsorde zoekresultaten in Google. Daarbij wordt vooropgesteld een zo hoog mogelijke positie te behalen dat tegelijkertijd zorgt voor een maximaal rendement. En de eerste positie in die zoekresultaten? Die is niet per definitie de meest winstgevende. SEO & SEA maken allebei onderdeel uit van SEM: Search Engine Marketing.

Laat je helpen

Mijn advies luidt dat je in het kader van offline, maar ook online, reclame laat leiden door speciale agentschappen die hier kennis van hebben. Jouw gunstige verkoopsresultaten zullen het gevolg zijn van de expertise die het fundament is voor jouw online reclame. Zij zullen je ook helpen bij het inzetten van je reclamebudget. Wie weet is het bijvoorbeeld voor jouw zaak niet relevant om een Facebook-pagina op te richten. En wie weet spreek jij online vooral één doelgroep aan, waardoor je al je middelen beter daarvoor inzet. Wanneer je geholpen wordt door externe bureaus, kan jij je voor de volle 100 % inzetten voor datgene waar je goed in bent: jouw business.